Afspraak maken?

Bel van ma t/m do tussen 9:00 en 13:00u
Vrijdag is de praktijk gesloten

Vergoeding ziektekostenverzekeraars

De meeste zorgverzekeraars vergoeden OrthoManuele geneeskunde-Musculoskeletale geneeskunde geheel of gedeeltelijk. Er zijn onderling echter grote verschillen.
Het is raadzaam voor het maken van een afspraak contact op te nemen met uw ziektekostenverzekeraar. U kunt ook in uw ziektekostenpolis kijken onder alternatieve geneeswijzen, alternatieve beweegzorg, manuele geneeskunde, OrthoManuele Geneeskunde of vanaf 2017 Musculoskeletale geneeskunde. Orthomanuele Geneeskunde valt onder de aanvullende verzekering. Bekijk het overzicht vergoedingen op de website van de NVAMG door zorgverzekeraars door Arts Musculoskeletale Geneeskunde (MSK). Zie link op link pagina. Het zal niet van uw verplicht eigen risico á € 385,- afgaan, dit geldt namelijk alleen voor zorg uit de basisverzekering.

Er zijn geen directe contracten tussen artsen OrthoManuele-MSK geneeskunde en de verzekeraars. Daarom dient u uw rekening zelf te declareren bij uw verzekeraar. De consulten worden per keer contant afgerekend. U krijgt per keer ook uw kwitantie mee die u samen met uw polisgegevens of declaratieformulier naar uw verzekering kunt opsturen.

Musculoskeletale artsen (voorheen OrthoManuele artsen), zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Artsen Musculoskeletale Geneeskunde (NVAMG), en staan ingeschreven in het Register Artsen Musculoskeletale Geneeskunde (RAMG). Voor 2017 register ROMG. Op grond van deze inschrijving in het register RAMG en het lidmaatschap van de NVAMG vindt over het algemeen de vergoeding plaats.

FJ Design